Wednesday, February 14, 2018

Научната студија не открива попреченост при возење под влијание на марихуаната

Канабисот практично отсекогаш бил круцијален фактор за развојот на човештвото и отсекогаш бил помошно средство за разни намени, започнувајќи од медицински, продолжувајќи на спиритуални и завршувајќи на индустриските. Првата студија за анализата на ефектите од канабисот врз ефикасноста на возењето покажала дека не се евидентирани никакви сериозни оштетувања и попречувања! 

Поздрав од авторот, животот е патување :)
Влијанието што го предизвикала марихуаната врз возачите, „навидум“ било слично на она што било забележано под влијание на легалното ограничување на алкохолот за време на возење, а возењето под дејство на алкохол е значително поотежнато во споредба со возењето под дејство на трева. Можам да потврдам и дури дека возењето под дејтво на канабис и пијаното возење - се неспоредливи! Затоа велам „навидум“ и тоа е така поради тоа што алкохолот делува на психо-моториката и ги отежнува движењата и рефлексите. Канабиноидите пак, даваат зголемен фокус, на некој начин даваат чувство  на успореност на времето, така што рефлексите се многу побрзи, а вниманието на патот е значително зголемено. Истражувачите од Националниот напреден симулатор за возење при Универзитетот во Ајова (University of Iowa) ја спроведоа студијата, спонзорирана од Националната администрација за безбедност на сообраќајот на патиштата, Националниот институт за злоупотреба на дрога и Канцеларијата за национална политика за контрола на дрога.


Еднаш во симулаторот - Малибу седан од 1996 година - возачите се оценуваат според три критериуми: се проценуваше шантрање (лево/десно) во лентата без соодветна сигнализација, колку често автомобилот ја напушта лентата и брзината на шантрање. Возачите кои биле само на алкохол во нивните системи, покажаа попречености во сите три категории, додека оние кои беа стриктно под дејство на канабис покажаа само минорни проблеми со шантрањето во лентата. Возачите со концентрации во крвта од 13,1 ug/l ТХЦ или delta-9-tetrahydrocannabinol, активната состојка во марихуаната, покажаа зголемено шантрање коешто било слично со оние кои имале 0.8 промили на концентрација на алкохол во здивот, што претставува законска граница во повеќето држави. Правното ограничување на ТХЦ во Вашингтон и Колорадо е 5 ug/l, истите износи важат и за други држави“ - вели истражувањето.


Успешните луѓе користат канабис ;)
Како што се очекуваше, имаше нарушувања во сите области кога алкохолот и канабисот се мешаа. Но, самиот канабис, кога се зема во умерени количини, изгледа дека не предизвикува значително нарушување за време на возењето. Всушност, не само јас туку речиси сите долгогодишни корисници на канабис можат да го потврдат фактот дека оваа билка ги тера да се движат побезбедно или побавно. Наодите на студијата дополнително го осветлуваат фактот дека алкохолот е многу поопасен „лек“ од канабисот, иако првиот е легален, додека вториот не е.


Друг важен наод треба да ги одврати сите обиди за распоредување на инстант тестови на патиштата за нивоата на ТХЦ во крвта. Не е лесно да се испита нарушувањето кај одредена личност од дејството на канабисот, проади тоа што иста доза канабис/екстракт не делува исто кај секого и поради специфичните метаболички својства на канабисот. „Студијата исто така утврди дека анализирањето на оралните течности на возачот може да ја открие последната употреба на марихуана, но не е веродостојна мерка за моменталната попреченост. Секој возач сака уред за проверка на здивот што функционира кај алкохолот, бидејќи истиот е метаболизиран во белите дробови“ - вели Ендрју Спургин (Andrew Spurgin) помошник истражувач со постдокторски студии од колеџ по фармација.


Don't drink & drive! Smoke & fly!
Ова истражување е од особена важност за возачите почетници, особено оние кои истовремено се и почетници во консумирањето на канабис. Исто така пациентите кои се терминално болни и мораат да примаат ударни дози од екстрактите од канабис, поради седативниот ефект што го предизвикуваат, пожелно е да не возат кога се преморени и поспани од преголемото дејство на THC, особено во вечерните часови. Дека под дејство на канабис се вози подобро, отколку трезен можам и јас да ви го потврдам од моето лично искуство. Имено јас сум професионален возач со А1, А, Б, Ц1 и Ц категории и кога возам напушена имам чувство како да возам тазе испрана кола со чисти прозорци, чусвтвувам зголемена концентрација и повеќе самодоверба и сигурност зад воланот. 

Автор: MoniQue Konopova
Извор: Urhealthguide

No comments:

Post a Comment